Студенти здобувають грунтовні теортичні знання мають осяжну сурдопедагогічну практику в школах, дошкільних установах та центрах. На кафедрі готують за двома освітньо-кваліфікаційними рівнями: "Бакалавр" та "Магістр" на бакалавраті студенти вчаться( 3 роки 10 місяців): з вересня по червень, з 1 по 4 курс включно. Після закінчення школи абітурієнти вступають за загальними правилами. Ті хто закінчив коледж вступають на 2 курс і складають один вступний іспит " Анатомія з основами гігієни дітей та підлітків". На магістратурі навчаються студенти по-різному: (1 рік і 9 місяців), (1 рік і 4 місяці),(1 рік 10 місяців). Розглянемо це детальніше:
( Денна та заочна форми навчання) 3 роки 10 місяців на базі повної загальної середньої освіти студенти здобувають таку кваліфікацію
Вчитель-дефектолог, вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти (для осіб з порушеннями слуху).
Додаткова кваліфікація за вибірковим блоком дисциплін: вихователь (закладів дошкільної та шкільної освіти для осіб з порушеннями слуху), вихователь (реабілітаційних закладів для осіб з порушеннями слуху).
На магістратурі навчаються студенти 1 рік і 9 місяців на денному відділенні після закінчення бакалаврату з сурдопедагогіки або інших дефектологічних спеціальностей. Вступних екзаменів 2: іноземна мова та спеціальність (сурдопедагогіка) Після закінчення студенти отримують кваліфікацію:
Магістр спеціальної освіти. Викладач закладу вищої освіти (сурдопедагогіки та спеціальної психології).
Вчитель- дефектолог (вчитель з вимови та розвитку слухового сприймання)
Додаткова кваліфікація зі вибірковим блоком дисциплін: методист (спеціальної освіти), методист (інклюзивної освіти)
Денна форма навчання магістр (1 рік 4 місяці) на базі: освітньо-кваліфікаційного ступеня " бакалавр" Магістр спеціальної освіти:
Вчитель-дефектолог, вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти (для осіб з порушеннями слуху та інклюзивною формою навчання).
Додаткова кваліфікація за вибірковим блоком дисциплін: практичний психолог (спеціальний психолог закладів освіти); практичний психолог (спеціальний психолог реабілітаційних закладів).
Заочна форма навчання (1 рік 4 місяці) отримують кваліфікацію: Вчитель-дефектолог, вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти ( для осіб з порушеннями слуху та інклюзивною формою навчання).
Додаткова кваліфікація за вибірковим блоком дисциплін: практичний психолог (спеціальний психолог закладів освіти); практичний психолог (реабілітаційних закладів).
Заочна форма навчання (1 рік 10 місяців) отримують кваліфікацію: Магістр спеціальної освіти, Вчитель-дефектолог, вчитель закладу загальної середньої освіти (для осіб з порушеннями слуху та інклюзивною формою навчання)
Додаткова кваліфікація за вибірковим блоком дисциплін: Вихователь (шкільних і дошкільних закладів освіти для дітей з порушеннями слуху);
Інструктор слухового кабінету ( сурдопедагог).
Сурдопедагогічна спеціальність гуманістичного спрямування є відмінною від всіх інших, наукоємною, прекрасно організованою теорією зі 230-річною практикою навчання і виховання осіб із зниженим слухом. Ми вчимо студентів, як виховувати особистість, що потрібно здійснити, щоб у випадках, коли людина не все чує, вона почувалася вільною, щасливою з друзями по життю. Викладачі кафедри сурдопедагогіки та сурдопсихології імені М.Д. Ярмаченка та викладачі факультету будуть раді з Вами співпрацювати на творчих засадах.
З повагою доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри сурдопедагогіки та сурдопсихології імені М.Д. Ярмаченка НПУ імені М.П. Драгоманова, Фомічова Л.І.